“Wat zie jij bleek,” zegt mijn collega vorsend als ik om acht uur de praktijk binnenstap. Ik kijk haar aan en knik: “Ik voel me ook niet goed.” Maar ja, de patiënten hè – dat verantwoordelijkheidsgevoel. “Ga jij maar naar huis,” zegt ze. “Wij bellen de patiënten wel af.” Ze geeft me een kop thee terwijl ze zelf een slok van haar koffie neemt. Haar ogen boren zich in de mijne. Ze ziet mijn twijfel. Mijn blik glijdt over de digitale agenda. Wie staan er vandaag? Ik zie een flink aantal bekende namen. Sommigen die ‘echt alleen bij mij willen’. Nonsens natuurlijk, want al mijn collega’s zijn bekwaam, lief en geduldig. Maar ook wel logisch: het is fijn om een bekend gezicht boven je te zien als je in de stoel ligt.
Je hebt geen toegang tot dit artikel.
Je kunt dit artikel momenteel niet lezen, omdat je niet bent ingelogd op deze website, NTvM Online.
Ben je lid van NVM-mondhygiënisten of heb je een abonnement op het NTvM? Log dan hieronder in.